ЗАХИСТ ПРОЕКТУ « МАТЕМАТИКА
НАВКОЛО ТЕБЕ»
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
Математика + курс « Я і Україна»
ТЕМА ПРОЕКТУ.”Математика навколо нас.”
МЕТА ПРОЕКТУ. На основі узагальнюючого уроку з
розділу
" Двозначні числа ”, через знання про тварин, отримані на уроках з курсу
"Я і Україна ”, довести учням, як можна використовувати математичні знання, під час екскурсії до зоопарку.
Виховувати любов до природи, рідного міста.
Корекційно –
розвивальна мета. Розвивати довготривалу пам*ять, увагу, вміння використовувати набуті знання в
життєвих ситуаціях.
Наочність. Інтерактивна дошка, слайди, картки -«гроші», картки – « квитки»,
картки – схеми задач, іграшки – тваринки, корм для
тварин., геометричні фігури.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (СЛАЙД № 1)
1. НАСТРІЙ НА УРОК.
Вчитель: - Діти! Сьогодні у нас на уроці гості,
привітайтесь до них.
Діти: - Добрий день!
Вчитель: - Давайте піднімемо свій настрій за допомогою
нашої пісеньки.
Дихальна вправа.
Діти співають пісню.
« У дітей завжди прості бажання:
Раз! – веселим буде хай навчання!
Два! – щоб книжки були яскравими, а уроки тільки
цікавими!
Три! – щоб друзів багато вірних, а пригод безліч
неймовірних.
Вчителя щоб нас розуміли, а батьки лиш просто – любили.
2. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ (СЛАЙД № 2)
Вчитель: - Діти , сьогодні у нас незвичайний урок, ми
побуваємо у Миколаївському зоопарку. Ми дізнаємось там дуже багато нового,
цікавого, також доведемо, що знання з математики з розділу «Двозначні числа»
нам потрібні кожну мить, навіть на екскурсії до зоопарку.
Працювати будемо за нашим годинником уроку.
П. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ (СЛАЙД 4)
1.Завдання № 1 . Нумерація двозначних чисел.
Вчитель: - До зоопарку ми поїдемо ось на такому казковому
потязі.
Кожен з вас одержав квиток на поїзд, станьте по порядку
номерів вказаних у квитках. (Кому складно – на екрані – підказка)
Вчитель. Хто буде стояти першим, Хто останнім?
В кого найбільше число? Найменше?
(Діти стають по порядку з 20 до 11)
ВИСНОВОК
Вчитель: - Ось ми і повторили нумерацію чисел в межах 20,
та поняття «порядковий номер»Тепер ви знаєте, якщо до вагону входить група
людей, то заходити краще у зворотному порядку відрахування місць.
2. Завдання № 2
Розвиток зорової уваги. (СЛАЙД 5)
Вчитель; - Наш потяг проїжджає по вулицях міста, а ви –
будьте пильними, запам*ятовуйте, все, що бачили по дорозі до зоопарку
Дивіться уважно на
малюнок .Заплющити очі, а тепер
розплющити
Що ви запам*ятали? Скільки було дерев, будинків?
…(Відповіді дітей.)
ВИСНОВОК. Ми з вами навчились не тільки швидко рахувати,
а ще й зробили розминку для очей.
3.Завдання № 3. Склад двозначного числа в межах 20. (СЛАЙД
№ 6)
Вчитель: - А чи можна нам зразу зайти до зоопарку?. Що треба придбати?
Відповіді дітей.
Вчитель: - Касир - Єва Олександрівна, називає вам
вартість квитка, а ви даєте відповідну суму грошей.
Наприклад. Ваш квиток коштує 12 грн. 14 грн….
ВИСНОВОК. Ми купили квитки, а ще повторили склад
двозначного числа.
З чого ж складаються двозначні числа? І побачили, що свої
знання ми використали, коли розраховувались грошима за квитки.
ІП КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА.
Вчитель: - А ось паркан зоопарку. Який знак тут
намальовано?
(Діти відповідають) Вірно, не можна заходити за паркан. А
ми уважно розглянемо , його, може ці візерунки вам нагадали якісь цифри?
Діти називають цифри.
Вчитель: - А яке число складається з двох цифр?
Число 10.
Пригадаймо віршик про число10?
Одиниця жартувала,
Та нуля все розважала.
Коли поруч вони стали –
Число10 вони
склали.
Проведемо хвилинку каліграфії. Сіли рівно, взяли ручку . Вправа
« Пташечка пі-пі-пі.»Подивимось на зразок. Пригадаємо правило. «Всі цифри
починаються з правого верхнього куточка.» Обведемо число у повітрі.
Перевіримо посадку рукою. Поклали правильно зошит,
пригадали віршик.
Ручку правильно візьму(показали)
Зошит вліво нахилю.
Сяду рівно, не зігнусь,
Напишу красиво ,
Всім друзям на
диво.
Вчитель:- Почали писати.
ІУ. ПІЗНАВАЛЬНА
ХВИЛИНКА. (СЛАЙД №8)
Вчитель: зоо- в перекладі з латині – тварини, парк –
Миколаївський зоопарк – одне з найкрасивіших місць
відпочинку міста. Зоопарку 107 років.
Тут зібрані тварини з усього світу. Де яких можна побачити лише в зоопарку. В
зоопарку працюють люди різних професій, бо за тваринами необхідно доглядати,
годувати їх, лікувати, а ще тут працюють вчені, що вивчають умови життя та особливості кожної
тваринки.
У. ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ РОЗВ*ЯЗУВАТИ ПРИКЛАДИ
Вчитель: - Розв*яжемо приклади в парах, якщо приклади ви
розв*яжете правильно, то дізнаєтесь, які види тварин живуть у зоопарку.
А хто пригадає, як називаються числа при додаванні?
Як називаються числа при відніманні?
Покажіть знак «плюс», «мінус». При розв*язанні прикладів
використовуємо рахівники, лінійки, а Макарова та Дрюк , спробують розв*язувати
приклади без допомоги.
Не забуваємо, що слово « Приклади» пишемо в 10 клітинці,
між прикладами залишаємо 3 клітинки(СЛАЙД 10)
Перевірили приклади І пара, П пара, …. СЛАЙДИ( 11, 12,13,
14;15)
ВИСНОВОК
Вчитель: - Ми розв*язали приклади і довідались, що в
зоопарку живуть такі види тварин як птахи, звірі, комахи, риби, плазуни.
УІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Діти чують звуки музики, підводяться з місць , стають
рівно, виконують рухи за вчителем.
ВИСНОВОК
Ми перепочили і виконали вправи на увагу.
УІ. РОЗВ*ЯЗАННЯ ЗАДАЧ. (Робота в парах)
Вчитель: - МИ вже знаємо, що тварин в зоопарку
годувати заборонено, але ми сьогодні допоможемо працівникам нагодувати
тваринок.
Вихователь роздає тваринок-іграшок (білка, мавпа, їжак,
пташка, зайчик).
На картках діти пишуть число (шишок, ананасів, зерняток,
яблук, морквинок.)
Складають задачі і записують у зошит)
Перевірка задач по слайдах (17-21)
ВИСНОВОК.
Вчитель: - МИ не тільки дізнались, чим годують тваринок, але й довели . що вміння розв*язувати задачі нам потрібне в
житті.
УІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. Гра.
«Хто на що схожий». Вчені в зоопарку
Не тільки доглядають за
тваринками, але ще й вивчають будову їх тіли, способи їх пересування і потім
конструюють техніку для людей.
Пограємо в гру «Хто на що схожий».
СЛАЙДИ(22)
Поєднати стрілочками тваринку і
машинку.
ВИСНОВОК. Вчитель:- Вивчаючи тварин вчені придумували
різну техніку, але для цього їм потрібні знання геометричних фігур.
УІІІ. ГЕОМЕТРИНИЙ МАТЕРІАЛ.
Вчитель: - Які геометричні фігури ви знаєте? |